הודעה ללקוחותינו: אנו פתוחים גם בימים אלה וזמינים לתת לכם שירות מלא. בהצלחה לחיילנו!

חלקי המזגן ברכב

חלקי המזגן ברכב

תוכן עניינים

מערכת מיזוג אוויר ברכב היא כבר מזמן לא בגדר מותרות, היום אין רכב שמגיע בלי מזגן. למעשה מערכת המיזוג של הרכב נחשבת היום למערכת סטנדרטית ובמדינה חנה כמו ישראל אפילו הכרחית. לכן, שווה להכיר אותה ולעמוד על הדברים שמייחדים אותה. במאמר זה ניתן סקירה כללית שמערכת מיזוג אוויר סטנדרטית ברכב. 

כיצד פועלת מערכת מיזוג האוויר ברכב? 

בלב מערכת המיזוג של הרכב פועל רכיב הקירור שהוא גז הפריאון (או גז R135A), הגז הזה משנה את תכונותיו הפיזיקליות ואת מצב הצבירה שלו לנוזל כאשר הוא נדחס ויש לזה תפקיד בעבודת מערכת הקירור. 

היחידה שאחראית לדחוס את הגז ולהפוך אותו לנוזל היא יחידת המדחס. המדחס נחשב לאחד הרכיבים והרגישים המרכזיים בכל מערכת מיזוג אוויר לרכב. אחרי שהמדחס דוחס את הגז, הגז הדחוס מתחמם ואז מועבר למעבה. המעבה הוא יחידה של סלילים שמקררים את הגז הדחוס שחוזר למצב נוזלי. מהמעבה האוויר הקר עובר לאקומולטור, שהוא מיכל שבו יוצאת מהאוויר הלחות וממנו הוא מוזרם לחלל תא הנהג והנוסעים. בדרכו לתא הנוסעים האוויר עובר דרך פילטר שתפקידו לסנן גופים זרים וחלקיקים. רכיבים נוספים שכדאי להזכיר הם, שסתום ההרחבה שמווסת את זרימת הגז והמאייד שמקרר את האוויר שנדחף אליו לפני שהוא יוצא לתא הנוסעים. 

סוגים שונים של מזגנים

חשוב לציין שיש מספר טיפוסים של מזגני רכב שקיימים ביניהם הבדלים שונים ולעיתים גם שילובים שונים.  למשל, בהרבה מזגני רכב במקום שסתום הרחבה יש רכיב שנקרא Orifice tube שממלא תפקיד דומה. מה שכדאי לדעת שכל המערכת הזו פועלת באופן מתוזמר ולרוב תקלה באחד מחלקי המערכת תתבטא בכך שהמזגן לא יעבוד קשורה ולא ימלא את ייעודו – לקרר אותנו בחום הבלתי נסבל של הקיץ הישראלי. בכל מקרה של מזגן שלא מקרר מומלץ לגשת למרכז שירות שמתמחה בתיקון מזגני רכב. הבעיה הנפוצה מכולן היא כנראה מחסור בגז מזגנים. אך גם רכיבים אחרים כמו המדחס, רצועות המנוע או המאייד מועדים לפורענות ועלולים לפגוע ביעילות עבודת מזגן הרכב. 

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן