הודעה ללקוחותינו: אנו פתוחים גם בימים אלה וזמינים לתת לכם שירות מלא. בהצלחה לחיילנו!

מדחס מזגן לרכב לא עובד

מדחס מזגן לרכב לא עובד

תוכן עניינים

יום קיץ חם, נכנסת לרכב וכבר לאחר ההתנעה היד נשלחת למזגן, אבל – המזגן לא פועל. למה זה קורה? 

אחד החלקים העיקריים במערכת המיזוג ברכב הוא המדחס: תפקידו להוציא את הגז ממערכת המיזוג ודחיסתו בחזרה לתוכה. כאשר מדחס המזגן לא נכנס עובד – מערכת המיזוג מושבתת, מה שיכול להשפיע על הטמפרטורה הכללית ברכב כולו וכתוצאה מכך על המנוע.

מדחס מזגן לרכב לא נכנס לפעולה מסיבות שונות: זה יכול לקרות כתוצאה מבלאי של המדחס, נוזלים שנכנסו למערכת, סתימה במערכת, כניסת מים למערכת ועוד.

כיצד ניתן לדעת האם הבעיה אכן נעוצה במדחס?

ישנן מספר דרכים לבדוק את מקור הבעיה באופן עצמאי:

בדיקת דיסקה 

סובבו את הדיסקה הממוקמת ממול למדחס.

במידה והיא תפוסה או חופשיה לחלוטין – קיימת בעיה במדחס.

בדיקת נזילות שמן 

  • חנו עם הרכב במקום נקי וכבו את המנוע.
  • לאחר מספר שעות חזרו לרכב ובדקו האם ישנם סימני נזילה על הקרקע או הכביש מתחת או בקרב הרכב. במידה ויש – ייתכן שישנה בעיה במדחס הרכב.

בדיקה על ידי שעוני בדיקה

נעשית ע”י מומחה מיזוג אוויר לרכב.

תקלה במדחס יכולה לקרות ממספר גורמים, ביניהם: התייבשות של המדחס לאחר זמן רב שלא נעשה בו שימוש לצורך קירור הרכב, סתימה כתוצאה מלכלוך או מגורם אחר שמפריע במערכת המיזוג ועוד.

מה עושים כשיש תקלה במדחס?

יש לפנות לאיש מקצוע אמין, שיבצע בדיקה מקיפה ויוכל לקבוע בוודאות את גורם הבעיה. לרוב, התקלות במדחסים ניתנות לתיקון או שיפוץ, אך לעיתים יש מצורך בהחלפת המדחס. מומלץ לוודא שאיש המקצוע שאליו פניתם יודע את מהלך הרכבת המדחס בסוג הרכב הספציפי שלכם, וכן שיש ברשותו מדחס מתאים לסוג הרכב והדגם שלו.

כדאי לדעת

על מנת להימנע מהתייבשות המדחס, מומלץ להפעיל את המזגן על קירור מידי פעם גם במהלך החורף. בנוסף, כדאי לבצע בדיקה כללית למערכת המיזוג ברכב מידי שנתיים לפחות. בדיקה זו אורכת כחצי שעה ויכולה לחסוך עלויות עתידיות.

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן