תיקון מזגן לרכב

img service logo with site name

תוכן עניינים

תיקון מזגן ברכב

אין טעם להכביר מילים על החשיבות של מזגן ברכב, במדינה כמו ישראל. כאשר המזגן לא ממלא את ייעודו ולא מקרר כמו שצריך או לא מקרר בכלל, צריך לקחת אותו לאיש מקצוע או מרכז שירות שזה תחום ההתמחות שלהם. במאמר קצר זה ננסה למפות את התקלות המרכזיות במזגני רכב ומה הדרך הכי נכונה לטפל בהם. 

המזגן לא מקרר

התקלה הבסיסית מכולם (והטוטאלית – מבחינת חוויית הנהג) היא שהמזגן, בפשטות, לא מקרר (או לא מחמם, בישראל זה בדרך כלל פחות בעיה, אבל בארצות קרות תפקיד המזגן הוא גם לחמם את יושבי הרכב בחורף). זו כנראה גם התקלה הנפוצה מכולן וזו שגורמת (בהתאם לתנאי מזג האוויר) לגשת למרכז השירות במהירות הגדולה ביותר. הבשורות הטובות הן שבדרך כלל הפתרון לבעיה הזו קל, מהיר ולא יקר. במרבית המקרים מזגן מפסיק לקרר (או לחמם) בגלל מחסור בגז. גז המזגנים  גז הפריאון (או גז R135A), עשוי לנדוף לאיטו והתוצאה היא מזגן שלא מקרר. מילוי גז הוא תהליך מהיר שעלותו יכולה לנוע בין 100 ל-300 ש”ח. אחרי שזה נאמר כדאי לזכור שני דברים. הראשון, במקרים מסוימים (גם אם נדירים יחסית) המקור לבעיה הזו עלול להיות בעיה במדחס או בצנרת ואז מדובר באופרה אחרת לגמרי מבחינת סוג ועלות התיקון. בנוסף, לעיתים הגז דולף בשל פגיעה בצנרת שאם לא תטופל אתם עלולים למצוא את עצמכם באותו מצב, הרבה יותר מהר ממה שחשבתם.

מזגן מקרר, אך רק לסירוגין

תקלה נפוצה אחרת היא תופעת המזגן המדלג, רגע אחד הוא מקרר ורגע אחרי הטמפרטורה ברכב עולה ואתם מגלים שהוא לא עובד וחוזר חלילה. יש מספר גורמים אפשריים לתקלה המרגיזה הזו. לרוב הסיבה היא חיישן טמפרטורה פגום (במקרה כזה לרוב תדירש החלפת החיישן). אך היא יכולה לנבוע גם ממפוח שהפסיק לעבוד (גם במקרה זה בדרך כלל הפתרון הוא החלפת המפוח הפגום במפוח חדש) וגם כתוצאה מפילטר מלוכלך. במקרה האחרון הפתרון פשוט – לנקות את הפילטר.

המזגן לא מוציא אוויר בכלל

בדרך כלל תקלה מסוג זה היא מופע יותר קיצוני של המזגן שלא מקרר ולרוב נובעת מאותה בעיה – אבדן הגז. מנגד, בגלל שפה המערכת לא מוציאה אוויר בכלל, חשוב שטכנאי מזגני הרכב יבדוק את המערכת ויוודא שאין דליפה חמורה באחת מחלקי המערכת. 

מקרר, אבל חלש

גם התקלה הזו היא לרוב מופע של מחסור בגז מזגנים וגם הפתרון שלה דומה – מילוי גז. גם פה חשוב שהטכנאי יוודא שאין פרצות והפתעות בקנה. סיבה אפשרית נוספת של זרם אוויר חלש היא הצטברות של עובש וטחב. כאשר זו הסיבה לעיתים יפלט מהמזגן גם ריח לא נעים. במקרה זה צריך לנקות את המעברים ולבצע טיפול נגד עובש וטחב. 

המדחס לא עובד

בשונה מהתקלות האחרות שסקרנו, בעיה במדחס היא כבר בעיה מורכבת שעלות טיפולה עלול להגיע לכדי אלפי שקלים ופעמים רבות נדרשת החלפת המדחס. שימו לב שהסימפטומים של מדחס שממאן לעבוד עשויים להיות דומים מאוד לסימפטומים של מחסור בגז. לכן, חשוב לוודא שהבעיה היא באמת במדחס. לעיתים בעיה במדחס תלווה ברעשי נקישות מהמזגן. 

המזגן אינו מקרר לאחר מילוי גז

סדקים, חורים, עייפות החומר או אטמים ישנים – כל אלו הופכים את מערכת המיזוג שהיא בעיקרה מערכת סגורה (שנועדה להשאיר את גז המזגנים בתוך המערכת, למערכת פתוחה שלא מצליחה לשמור על הגז. כמו שציינו מומלץ לבקש ממרכז השירות לבדוק האם המערכת אטומה לפני שמחדשים את מצאי הגז. במידה ומתגלים סדקים או נקודות תורפה בולטות מומלץ לסדר אותם (החלפת אטמים, החלפת צינורות בלויים וכו’) לפני שמוסיפים גז מזגנים.

img-latest-tech

תהליך הזמנה להחלפת מדחס ב3 שלבים פשוטים

  1. בוחרים את הרכב שלכם
  2. שמים שם וטלפון – ומקבלים את המחיר.
  3. קובעים תור למוסך 🙂

כמה קל ככה פשוט.

צרו קשר

Peugeot-logo1000-Custom
מדחס מזגן לרכב חדש פיג'ו 208 + התקנה
רק ב-₪1550 + מע"מ
Peugeot-logo1000-Custom
מדחס מזגן לרכב חדש פיג'ו 308 + התקנה
רק ב-₪1550 + מע"מ
Peugeot-logo1000-Custom
מדחס מזגן לרכב חדש פיג'ו 107 + התקנה
רק ב-₪1550 + מע"מ
Peugeot-logo1000-Custom
מדחס מזגן לרכב חדש פיג'ו 5008 + התקנה
רק ב-₪1550 + מע"מ
Volkswagen-logo-Custom
מדחס מזגן לרכב חדש פולקסוואגן גולף כולל התקנה ומילוי גז R134 אחריות לחצי שנה
רק ב-₪1480 + מע"מ

גז 1234yf בתוספת של 500₪ + מעמ

סיאט לוגו
מדחס מזגן לרכב חדש סיאט איביזה כולל התקנה ומילוי גז R134 אחריות לחצי שנה
רק ב-₪1480 + מע"מ

גז 1234yf בתוספת של 500₪ + מעמ

כיצד השירות שלנו עובד?

החלפת מדחס ב-3 שלבים מהירים ופשוטים

1

-מדחס
בוחרים רכב

בוחרים רכב – יצרן, דגם, תת דגם + נפח ושנת ייצור.

2

online-car-buying-white
קבלת מחיר מדוייק
עוברים זיהוי קצר עם שם וטלפון – ומקבלים מחיר.

3

mechanic
תור למוסך

קובעים תאריך ושעת הגעה למוסך.
תקבלו גם תזכורת יום לפני התור עם לינק לוויז.