הודעה ללקוחותינו: אנו פתוחים גם בימים אלה וזמינים לתת לכם שירות מלא. בהצלחה לחיילנו!

מזגן לרכב – תקלות נפוצות

מזגן לרכב – תקלות נפוצות

תוכן עניינים

תקלה במזגן הרכב היא מצב די לא נעים, בייחוד כשמדובר בימי הקיץ החמים, שאז פעולה תקינה של המזגן הופכת להיות הכרחית ברכב הלוהט.

התקלות הנפוצות במזגני רכב הן מגוונות: זה יכול להיות מזגן שמקרר בעוצמה נמוכה מידי, מזגן שלא מקרר כלל, מזגן שפועל רק בזמן נסיעת הרכב, מזגן שמוציא אוויר – אך לא מקרר, מזגן שפועל ולא פועל לסירוגין ועוד.

כיצד נדע מה הבעיה שגרמה לתקלה?

תקלות במערכת המיזוג ברכב לרוב לא ניתן לתקן באופן עצמאי ויש לפנות למוסך לשם אבחון ותיקון המזגן ברכב. עם זאת, כדאי להגיע למוסך ‘מוכנים’ עם הידע הנדרש, כשאתם מבינים פחות או יותר היכן נעוצה הבעיה שגרמה לתקלה.

  1. מזגן שפועל בעוצמה נמוכה או לא פועל כלל– לרוב תקלה זו מופיעה כתוצאה ממחסור בגז, והפתרון לכך הוא פשוט למלא את גז המזגן מחדש. עם זאת יש מקרים שבהם הבעיה מורכבת יותר כמו תקלה במדחס המזגן, שבמקרה כזה יש צורך להחליף את המדחס.
  2. מזגן שלא מקרר – אם תקלה זו מתרחשת לאחר זמן רב שבו לא נעשה שימוש במזגן, ייתכן שמדובר בתקלות במדחס, כגון היתפסות התייבשות המדחס כתוצאה מחוסר שימוש. 
  3. מזגן שפועל רק בזמן נסיעת הרכב – כמקרה כזה הבעיה נעוצה בונטה או במדחס המזגן. במידה ויש צורך לתקנם – מומלץ לשקול החלפת חלקים, שלרוב זולה יותר מתיקונם.
  4. מזגן שפועל ואינו פועל לסירוגין – תקלה שיכולה לנבוע מכמה סיבות: בעיה בחיישן המזגן, פילטר מלוכלך שנסתם לסירוגין, או תקלה במפוח שמצריכה את החלפתו.
  5. מזגן שמקרר רק כאשר האוויר בחוץ קר – בעיה שלרוב נעוצה במעבה, שמכיל גז חם כלוא שיש צורך לשחרר, או לכלוך רב שצריך לנקות.  

חשוב לדעת

ישנו טווח מחירים סביר לתיקון תקלות במזגן לרכב שמומלץ להכיר בטרם הטיפול במוסך, על ידי התייעצות עם חברים שביצעו תיקונים דומים או ע”י קבלת מחירים מכמה מוסכים שונים. עם זאת, ישנם תיקונים שמצריכים עבודה מורכבת יותר ומתן הסתם מחירם יהיה גבוה באופן ניכר, כגון תקלות במדחס שמצריכות תיקון או החלפת מדחס

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן