שיפוץ מדחסים לרכב

img service logo with site name

תוכן עניינים

שיפוץ מדחס מזגן לרכב

המדחס הוא הלב הפועם של מזגן הרכב, מדובר ביחידה שעובדת הכי קשה בזמן שהמזגן פועל. פעולת המדחס היא זו שמאפשרת לאזן ולשלוט בטמפרטורה. בהתאמה, המדחס הוא גם המכלול הכי מורכב במזגן הרכב וגם המכלול הכי יקר בו. בעוד מרבית רכיבי המזגן ניתנים להחלפה בעלות של מאות שקלים בודדים החלפה של מדחס עלולה להסתכם באלפי שקלים. לכן, חשוב לשמור על מדחס מזגן הרכב ולהיות ערים לבעיות שמתפתחות בו. חשוב לזכור שמדחס שניתן לתקן או לשפץ הופך את תיקון המזגן למשמעותית יותר זול (ובכל מקרה תיקון מדחס אינו תיקון פשוט או זול). לכן, מומלץ להיות ערים לכל אינדיקציה שמרמזת על בעיה אפשרית במדחס מזגן הרכב. כי לעיתים, כאשר הבעיה מתגלה בחיתוליה ניתן להסתפק בשיפוץ המדחס ולהימנע מהחלפה של הרכיב היקר הזה.

איזה אינדיקציות יש לבעיה במדחס מזגן הרכב?

יש מספר אינדיקציות המצביעות על בעיה אפשרית במדחס מזגן הרכב, שימו לב שחלק מהאינדיקציות יכולות להתאים גם לבעיות פחות אקוטיות, כמו למשל מחסור בגז. לכן, חשוב להביא את הרכב לטכנאי מוסמך שיבצע בדיקה דיאגנוסטית שתגלה האם אכן הבעיה במדחס.

המזגן לא מקרר או לא מוציא אוויר בכלל

כאשר המזגן לא מקרר או לא מוציא בכלל אוויר, ההנחה הראשונית היא שמדובר במחסור בגז. זו אכן הסיבה הנפוצה, אך לעיתים מדחס תקול או שבור יגרום לתקלה דומה. כאמור, ההמלצה היא לתת לאיש מקצוע לבדוק האם מדובר במחסור פשוט בגז מזגנים או בבעיית מדחס. 

רעשי נקישות מאזור המזגן

מזגן מרעיש זה אף פעם לא כיף, אבל כאשר הרעש הוא רעש נקישות, מדובר באינדיקציה שמדובר בבעיה במדחס. שימו לב שאם שומעים רעש הסיבה קשורה לכך שחלק מהמדחס נשבר ויתכן שזה גם גוזר את גורל המדחס ועדיין מומלץ פשוט להפסיק את פעולת המזגן ולפנות למרכז השירות.

למה חשוב לגשת למוסך בכל מקרה של חשד לבעיה במדחס?

סיבה משמעותית אחת, אותה כבר הזכרנו, שבכל חשד של בעיה במדחס מזגן הרכב כדאי לגשת למרכז השירות, היא שגילוי מוקדם של בעיה עשוי לאפשר את תיקון המדחס ולמנוע את החלפתו. לזה כדאי להוסיף סיבה משמעותית נוספת. אחד הדברים שמאפיינים תקלות במדחס היא שלעיתים חלקים ממנו פשוט נשברים ומתפרקים ומייצרים נשורת שחודרת לחלקים אחרים במזגן וגורמת להם נזק. התעלמות מסימני אזהרה עלולה לגרום לכך שלא זו בלבד שהמדחס יפגע באופן חסר תקנה שמחייב את החלפתו, אלא שכתוצאה מפירוק המדחס יגרם נזק משמעותי גם לרכיבים כמו שפורפרת ה-orifice ומייבש האוויר שתפקידו להוציא את הלחות מהאוויר הממוזג. למעשה, רבים גורסים כי בכל מקרה בו מחליפים מדחס במזגן הרכב כדאי להחליף את שפורפרת ה-orfice והמייבש. הסיבה לכך היא שלעיתים קשה לגלות אם חדרו לרכיבים אלו חלקיקים שהתפרקו מהמדחס. במידה וחדרו חלקיקים כאלה, הם עשויים לשמש כסוג של ‘פצצת זמן’ שלא רק תשבית את הרכיבים האלה, אלא גם תגרום נזק למדחס החדש שיוביל שוב להחלפתו. לכן, למרות שהחלפת שפורפרת ה-orfice ומייבש האוויר בהחלט מעלים את עלות התיקון, בניהול סיכונים כולל רצוי לא לחסוך את זה.

מדחס משופץ מפירוק

אופציה שהרבה פעמים עשויה לחסוך חלק משמעותי מעלות החלפת מדחס מזגן הרכב היא רכישה של מדחס מזגן רכב משופץ מפירוק. העלות הגבוהה של מדחסי מזגן רכב, הפכה מדחסים משופצים מפירוק לברירת מחדל טובה וסבירה שעשויה לחסוך הרבה מאוד כסף לבעל הרכב ולהוות תחליף מצוין למדחס חדש.
img-latest-tech

תהליך הזמנה להחלפת מדחס ב3 שלבים פשוטים

  1. בוחרים את הרכב שלכם
  2. שמים שם וטלפון – ומקבלים את המחיר.
  3. קובעים תור למוסך 🙂

כמה קל ככה פשוט.

צרו קשר

Peugeot-logo1000-Custom
מדחס מזגן לרכב חדש פיג'ו 208 + התקנה
רק ב-₪1550 + מע"מ
Peugeot-logo1000-Custom
מדחס מזגן לרכב חדש פיג'ו 308 + התקנה
רק ב-₪1550 + מע"מ
Peugeot-logo1000-Custom
מדחס מזגן לרכב חדש פיג'ו 107 + התקנה
רק ב-₪1550 + מע"מ
Peugeot-logo1000-Custom
מדחס מזגן לרכב חדש פיג'ו 5008 + התקנה
רק ב-₪1550 + מע"מ
Volkswagen-logo-Custom
מדחס מזגן לרכב חדש פולקסוואגן גולף כולל התקנה ומילוי גז R134 אחריות לחצי שנה
רק ב-₪1480 + מע"מ

גז 1234yf בתוספת של 500₪ + מעמ

סיאט לוגו
מדחס מזגן לרכב חדש סיאט איביזה כולל התקנה ומילוי גז R134 אחריות לחצי שנה
רק ב-₪1480 + מע"מ

גז 1234yf בתוספת של 500₪ + מעמ

כיצד השירות שלנו עובד?

החלפת מדחס ב-3 שלבים מהירים ופשוטים

1

-מדחס
בוחרים רכב

בוחרים רכב – יצרן, דגם, תת דגם + נפח ושנת ייצור.

2

online-car-buying-white
קבלת מחיר מדוייק
עוברים זיהוי קצר עם שם וטלפון – ומקבלים מחיר.

3

mechanic
תור למוסך

קובעים תאריך ושעת הגעה למוסך.
תקבלו גם תזכורת יום לפני התור עם לינק לוויז.