הודעה ללקוחותינו: אנו פתוחים גם בימים אלה וזמינים לתת לכם שירות מלא. בהצלחה לחיילנו!

מדחס מזגן לרכב – תפקיד

מדחס מזגן לרכב – תפקיד

תוכן עניינים

מן הסתם גם אתם שמעתם רבות את המושג “מדחס” בכל הקשור לתחום הרכב ומערכת מיזוג האוויר שבו. שמו הלועזי של המדחס הוא אמנם “קומפרסור”, אבל לא כולנו מבינים מה בדיוק תפקידו ולמה הוא חלק כל כך חשוב בתוך כלל המערכת. אז בואו נחזור להתחלה – מה תפקידו של המדחס בתוך המערכת, וכיצד הוא פועל?

המדחס במערכת המיזוג

על מנת להבין את תפקידו של המדחס במערכת המיזוג, יש ללמוד את אופן פעולתה של המערכת. מערכת המיזוג מורכבת ממספר רכיבים: מדחס המזגן, גז מזגן – החומר שמקרר בפועל את האוויר בתא הנוסעים, מאדה המזגן, מאוורר מזגן חיצוני, מאוורר מזגן פנימי, מעבה המזגן, מייבש, פילטר (קיים לרוב ברכבים חדשים). 

אופן פעולתה של מערכת הקירור מתחיל עם דחיסתו של גז מזגן אל תוך המערכת בלחץ בעוצמה גבוהה. הגז עובר במעבה – שם הוא הופך ממצב צבירה של גז – למצב צבירה של נוזל. לאחר מכן, עובר הגז במאדה: שם הוא הופך בחזרה לגז – אוויר מקורר, ובאמצעות המאוורר מתפזר בתא הנוסעים.

תפקידו של המדחס במערכת זו הוא דחיסת גז המזגן בלחץ גבוה אל תוך המערכת ובהמשך – יניקתו של האוויר המקורר והעברתו במערכת מחדש. אפשר להבין מתוך כך, שלמדחס יש את התפקיד החשוב ביותר בתוך מערכת המיזוג של הרכב.

כיצד מופעל המדחס?

בעת הפעלת הרכב, עם פעילותו של המנוע, ישנן רצועות מיוחדות המחוברות למדחס ומסובבות אותו. כאשר אתם לוחצים על כפתור הדלקת המזגן שברכב, פקודה חשמלית תועבר למדחס, שיתחיל בפעילותו ותהליך הקירור במערכת ייכנס לפעולה.

יש בעיה עם המדחס? היעזרו במומחים

כשזה נוגע להחלפה או תיקון מדחסים – מומחיות בעלי המקצוע הופכת למרכיב קריטי. רכישת מדחסים מאנשים שאולי מבינים בתחום הרכב – אבל פחות מומחים בתחום המדחסים, יכולה לעלות בהמשך ביוקר: מדחסים לא איכותיים, לא מתאימים לרכב הספציפי או כאלו שעברו שיפוץ שטחי במיוחד – נפוצים היום בתחום הרכב. בנוסף, כאשר אתם רוכשים מדחסים כאלו, רוב הסיכויים שבעלות המדחס יגולמו גם עלויות התיווך.

דרכנו, חברת מדחסים אונליין, תוכלו לרכוש מדחס מזגן איכותי במיוחד – ישירות מהיבואן, עם התאמה מדוייקת לסוג ולדגם הרכב שלכם ובכך לחסוך פערי תיווך יקרים. אצלנו תקבלו שירות מהיר, איכותי ויעיל, ועם אחריות שלמה למשך חצי שנה. כי מדחסים – זה עניין למומחים.

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן