הודעה ללקוחותינו: אנו פתוחים גם בימים אלה וזמינים לתת לכם שירות מלא. בהצלחה לחיילנו!

תקלות נפוצות במדחס המזגן של סקודה אוקטביה

תקלות נפוצות במדחס המזגן של סקודה אוקטביה

תוכן עניינים

סקודה אוקטביה זכתה להצלחה רבה בקרב תושבי הארץ לא רק בזכות העיצוב המודרני שלה, אלא גם בגלל הקלות בתחזוקה והאמינות היחסית. מדחס מזגן במערכת מיזוג האוויר של סקודה אוקטביה הוא אחד הרכיבים אשר מתקלקלים לעיתים נדירות יחסית, אך מדי פעם גם הוא זקוק לטיפול ואף החלפה. בדרך כלל, הצורך בטיפול נובע משימוש ממושך שמוביל לבלאי טבעי של חלקים. לעיתים נדירות, אמנם, הסיבה היא בתחזוקה לקויה או חוסר ביצוע בדיקות תקופתיות במוסך מורשה.

גורמים ותסמינים עיקריים של תקלות מדחס במערכת מיזוג אוויר בסקודה אוקטביה 

מדחס המזגן של סקודה אוקטביה הוא המרכיב האחראי לדחיסת גז הקירור והעברתו אל תוך מערכת מיזוג אוויר, כל כדי לספק טמפרטורה נאותה בסלון הרכב. לעיתים נדירות, המדחס מפסיק לתפקד כראוי ויש צורך להחליף אותו. התקלות הנפוצות במדחס כוללות דליפות גז, רעשים חריגים בעת הפעולה או נפילה כללית של מערכת מיזוג אוויר. ניתן לציין כי כשלי המדחס בסקודה אוקטביה נובעים בעיקר מן הבעיות הבאות:

  • דליפות גז עקב נזק או פגיעה מכנית בצינורות מערכת המיזוג, בלאי של אטמים או היווצרות פערים בין חלקים.
  • תפקוד לקוי של המייבש, שמאפשר לעיבוי לחדור למדחס המזגן של סקודה ולצור “פטיש מים”.
  • ירידה ברמת חומר הסיכה, שאם לא מחליפים אותו בזמן, עלול לגרום לנפילה בלתי הפיכה במנוע החשמלי.
  • שחיקת שכבת הטפלון שנמצא על הדפנות והבוכנה של מנוע המדחס וחדירת שבבים לצינורות. הדבר מוביל, בהדרגה, להיווצרות סתימות ועלול לגרום נזק רציני למדחס כולו.
  • לחץ מוגבר במערכת. אם הלחץ עולה על 15 בר, מדחס בסקודה אוקטביה נחשף לעומס יתר שעלול להזיק לו באופן קיצוני. עליית לחץ נובעת בדרך כלל מתפקוד לקוי של המעבה.

החלפת מדחס מזגן לסקודה אוקטביה

החלפת מדחס פגום מצריכה תיקון או החלפה של המדחס בהתאם לסוג התקלה. במקרם בהם עולה הצורך להחליף יש לוודא התאמה של המדחס לדגם רכב שלכם ושנת הייצור שלו, כדי להבטיח התאמה מלאה למערכת הקיימת. זמן ביצוע ההחלפה נע, בדרך כלל, בין 45 דקות לשעה, בהתאם לניסיון הטכנאי שמבצע את ההחלפה. שלבי ההחלפה כוללים ניקוז חומרי סיכה ונוזלי קירור ממערכת מיזוג אוויר, ניתוק של סוללה וחוטי החשמל המחברים בין מערכת למדחס, שטיפה כללית של המערכת, התקנתו של המדחס החדש וחיבור הצינורות מחדש. כמו כן, במסגרת ההחלפה מתבצע ואקום (שאיבה של הגז) ומילוי גז כשחשוב לוודא כי ממלאים גז תואם דגם הרכב.

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן