הודעה ללקוחותינו: אנו פתוחים גם בימים אלה וזמינים לתת לכם שירות מלא. בהצלחה לחיילנו!

תקלות נפוצות מזגן דייהטסו סיריון

תקלות נפוצות מזגן דייהטסו סיריון

תוכן עניינים

מערכת מיזוג ברכב משפרת באופן משמעותי את חווית הנסיעה ואת רמת הנוחות בתא הנוסעים. במקרה של תקלה, חשוב לזהות ולתקן את הבעיה במהירות.  לעתים קרובות מדובר בפגיעה במדחס מזגן אשר נחשב לרכיבו המרכזי. במאמר זה אספנו את רשימה של תקלות נפוצות מדחס מזגן דייהטסו סיריון.

תפקידו של מדחס המזגן

המדחס הוא הרכיב הראשון בשרשרת הפעולות של מיזוג האוויר ברכב, אשר בסופה מתקבל מקורר בתא הנוסעים. המדחס עצמו בנוי ממספר חלקים פנימיים ותפקידו המרכזי הוא לשאוב את גז הקירור מהמעגל וגם לדחוס אותו בלחץ גבוה אל תוך המעבה. תהליך הדחיסה הזה גורם לגז לעבור ממצב גז למצב נוזל, ולאחר מכן נמשך התהליך בשאר חלקי מערכת המיזוג. דחיסה היא השלב הראשון והחיוני בהפעלת מחזור הקירור וגם הוצאת חום מהרכב. מכאן נובעת חשיבותו הרבה של המדחס במערכת המיזוג, הרי כל תקלה בו עלולה לגרום כשלים ובעיות שונות בפעולתה.

סימנים לכשל במדחס

המדחס ממוקם בצמוד למנוע הרכב ומקבל ממנו את הכוח הדרוש להפעלתו באמצעות כבל חשמל. לכן גם כשל בכבל זה עלול לפגוע בפעולת המדחס. מבנה המדחס כולל חלקים נעים ואטמים פנימיים, אשר עלולים להתבלות או להינזק לאחר שנים של שימוש וגם לגרום לתקלות כמו איבוד לחץ, רעשים, דליפות גז וכדומה. כדי למנוע תקלות אלו, חשוב לבצע טיפול מונע במדחס ושאר חלקי מערכת המיזוג לפי הוראות היצרן. במקרה של תקלה, טכנאי מורשה יכול לבחון את מקורה ולהחליף את המדחס במידת הצורך. החלפה זו חשובה כדי לאפשר פעולה תקינה של מערכת המיזוג ולשמור על נוחות הנוסעים ברכב. בין הסימנים הנפוצים של תקלה במדחס דייהטסו סיריון ניתן להזכיר את:

  • רעש של חריקה בעת הפעלת המדחס
  • אוויר חם נושב מפתחי המזגן
  • דליפה חיצונית שאותה ניתן לראות
  • אדים על החלונות במזג אוויר לח

ייתכן שאתם חושבים שמזגן האוויר נועד רק לקירור. אבל בנוסף לכך, מדחס המזגן גם מסיר לחות ממנע האדים, וכך שומר על שדה ראייה צלול. בדרך כלל, כשל במדחס המזגן לא יגרום לבעיות בטיחותיות, אלא יהווה רק אי נוחות לנהג ולנוסעים. חשוב, אמנם, לאפשר לטכנאי מוסמך לבצע טיפול תקופתי על מנת לוודא כי המדחס נמצא במצב תקין.

האם צריך להחליף את מדחס הדייהטסו סיריון שלי?

ברמת העיקרון, אם אחד מאטמי המדחס או חלקיו הפנימיים יתקלקלו, המדחס לא יפעל כראוי או לא יפעל כלל, ויהיה צורך להחליפו. במקרים רבים, מדחס המזגן נשאר תקין לאורך כל חייו של הרכב ללא צורך בהחלפה, אם כי הסיכוי לכשל עולה לאחר 150,000 ק”מ. מכיוון שמדחס המזגן הוא רכיב מרכזי במערכת, כשל שלו ימנע את פעולת המזגן כולה. לאחר דיאגנוסטיקה במוסך שלנו אנו נבדוק אם אכן מקור התקלה במדחס ואם ניתן לתקנו או להחליפו, כשבמידה ואין מנוס מלהחליפו יש לנו מגוון מדחסים לכל דגמי דייהטסו כשאנו מספקים שירות מלא הכולל התקנה של המדחס החלופי + אחריות מקיפה.

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן