הודעה ללקוחותינו: אנו פתוחים גם בימים אלה וזמינים לתת לכם שירות מלא. בהצלחה לחיילנו!

תקלות נפוצות מזגן קיה פיקנטו

תקלות נפוצות מזגן קיה פיקנטו

תוכן עניינים

תפקודה היעיל של מערכת מיזוג האוויר היא חשובה במיוחד עבור מכוניות קטנות וחסכוניות כמו קיה פיקנטו. למעשה, מערכת זו משפרת משמעותית את חווית הנהיגה ונוחות הנוסעים, במיוחד בעונת החום. לכן, חשוב לדעת כיצד לטפל בתקלות אפשריות במערכת זו על מנת לשמור על הנהג והנוסעים.

רכיבים עיקריים של מערכת המיזוג

מערכת מיזוג אוויר מורכבת ממספר הרכיבים העיקריים:

  • מדחס – אחראי על סירקולציה של חומר הקירור במערכת. תקלות שכיחות במדחס מזגן קיה פיקנטו (ובכל סוגי הרכב) מתבטאות ברעשים חריגים, נזילות שמן וחוסר יכולת לייצר לחץ מתאים במערכת. 
  • מעבה – תפקידו של רכיב זה הוא להוציא חום מחומר הקירור. כאשר המעבה מקולקל, יכולת הקירור שלו נפגעת. 
  • המאייד – מקרר את האוויר הנכנס לתא הנוסעים. קורוזיה, סתימה בצינור הניקוז ורטיבות בתא הם סימנים לתקלה ברכיב זה.
  • שסתום התפשטות – מווסת את כמות חומר הקירור לפי טמפרטורה ולחץ. תקלות בו גורמות להפעלה לא סדירה של מזגן.

התקלות השכיחות ביותר

מסנן אוויר לתא הנוסעים סתום

מסנן זה הוא חלק חיוני במערכת מיזוג של קיה שלכם, והוא מכונה לעתים מסנן תא נוסעים או מיקרו-מסנן. מסנן מלוכלך לא רק מפחית את יעילות תפקודה של מערכת מיזוג, אלא גם מגביר את צריכת הדלק ויוצר עומס יתר על מערכת המיזוג כולה.

קרע בצנרת או מעבה סתומים

אם המזגן של קיה שלכם אינו נושב אוויר קר, הדבר יכול לקרות בגלל קרע בצנרת גז, מעבה סתום ו/או דליפת גז מן המערכת. כל התקלות הנזכרות מצריכות בדיקה והתייעצות עם טכנאי מומחה. 

מנוע מפוח פגום  

ייתכן כי שימוש במנוע מפוח פגום יוביל לכך שמפוחי האוויר לא ינשבו אוויר כלל או ינשבו אוויר באיטיות רבה. כשמנוע המפוח חלש או פגום, הוא עלול לגרום למאוורר לפלוט רעשים משונים. הדרך הטובה ביותר במקרה הזה היא להחליף את מנוע מפוח פגום. 

כפי שניתן לראות, מגוון תקלות בקרב מערכת מיזוג אוויר של קיה פיקנטו הוא רחב ונוגע כמעט ובכל רכיביה של מערכת זו. לכן, על מנת לטפל בבעיה בהקדם האפשרי, חשוב לשים לב לתסמיניה העיקריים המעידים להתפתחות התקלה ולפנות לאיש מומחה על מנת קבלת טיפול ותמיכה. כמו כן, ביצוע טיפולים תקופתיים באופן סדיר מפחית את הסתברות להגיע למצב של תקלה חמורה ואף החלפה כללית של המערכת. אם זיהיתם כי אחת מן הבעיות הנזכרות לעיל אכן נוכחת ברכבכם, חשוב כי תפנו למוסך מיזוג אוויר מקצועי לאבחון וטיפול בתקלה.

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן