המדחס מכיל חלקים נעים רבים כמו שרשראות, גלגלי שיניים וציריות שזקוקים לשמן סיכה בכמויות מספקות לתנועה חלקה. כאשר רמות השמן יורדות, נוצר חיכוך מוגבר שמביא לשחיקה ובלאי מואץ של החלקים הפנימיים. חוסר בסיכה עלול לנבוע ממספר גורמים – נזילות שמן דרך אטמים וחיבורים במדחס עצמו, דליפות ממקומות כמו חיבורי הצנרת, המאייד והמעבה, או פשוט משימוש ממושך ללא טיפול ראוי.
נזילות ודליפות
בעייה נפוצה במערכות מיזוג האוויר בקרב קיה נירו היא היווצרות קרעים ונקבים בצנרת המעבירה את חומר הקירור במעגל הסגור. דליפה כזו מובילה לירידה הדרגתית ברמות הטעינה של גז הקירור. במצב זה, המדחס שאמור לשאוב ולהזרים את גז הקירור עובד בלחצים גבוהים מהרגיל ונגרם לו בלאי נוסף. אם לא מטפלים בבעיה, קצב השחיקה גובר והמדחס יכול להתקלקל.
חסימות והצטברויות של גופים זרים
לאורך זמן, אבק, לכלוך, חלקיקים זרים ופסולת עלולים להצטבר ולהילכד על גבי המעבה והמאייד של מערכת המזגן. הצטברות כזו חוסמת את זרימת האוויר ופוגעת בהפרשת החום מהמעבה, דבר שמוביל ללחצים גבוהים מדי במערכת ועומס יתר על המדחס. במצב זה המדחס צריך לעבוד קשה יותר כדי לפצות על חוסר היעילות, ונגרם לו נזק ובלאי מואץ.
בעיות במערכת החשמל
תקלות חשמליות כמו נזקי כבלים, קצרים, איכות ירודה של רכיבים חשמליים ומגעים עלולות לגרום להשבתת המדחס או להפרעות בפעולתו. בנוסף, תקלות חשמליות מסוימות יכולות לגרום גם להיווצרות חומצות במעגל הקירור, דבר שמכניס חלקים אשר פוגעים במערכת כולה, כולל מדחס.
חוסר / עודף בנוזל קירור
יש לוודא שרמות גז הקירור עומדות בדרישות היצרן. עודף או חוסר של חומר הקירור מביאים ליצירת לחצים גבוהים או נמוכים מהרגיל במערכת, דבר שמקשה על תפקודו של המדחס ומזיק לו. טעינה לא נכונה בחומר הקירור מהסוג הלא מתאים עלולה גם היא לגרום נזק חמור.
תחזוקה ומניעת תקלות
על מנת למנוע תקלות ובלאי מוקדם של מדחס קיה נירו יש לבצע טיפולים תקופתיים באופן סדיר של כל מערכת המיזוג ברכב, כולל בדיקה של תקינות המדחס ודליפות, ניקוי אבק, החלפת פילטר של מזגן הרכב ומילוי גז איכותי התואם את דגם הרכב במידת הצורך. כך נוכל להאריך את חיי המדחס ולהימנע מהשבתה לא צפויה של מערכת מיזוג אוויר כולה, דבר שהוא לא נעים במיוחד בחודשי הקיץ הלוהטים בישראל וגם עלול לנו בהוצאות של אלפי שקלים על תיקון או החלפת המדחס.